ABENTURA DIGITALA     DOAKO IKASTAROAK

Informazio gehiago edo telefonoz bidez izena emateko deitu 948 012 012

         

Adimen artifizialerako sarrera aurreratua

Modalitatea: Online tutoritzapenarekin
Iraupena: 20 ordu
Epea: Hilabete bat

Ikasturtea amaitzean, ikasleek adimen artifizialeko egungo sistemen funtzionamenduaren oinarrizko mekanismoak ulertuko dituzte, batez ere ikaskuntza sakonean oinarritutakoak (Deep Learning), eta adimen artifizialean oinarritutako informazio-sistemak definitzeko, kontratatzeko, baliozkotzeko eta hedatzeko gakoetako batzuk ezagutuko dituzte.

1. modulua. Adimen artifizialerako sarrera

Modulu honetan adibide bat ikusiko dugu adimen artifizialerako sarrera gisa, eta teknologia hori aplikatzeko adibide ugari.

1.1. Adibide bat sarrera gisa.

Ikastaroa Adimen Artifizialaren benetako adibide batekin hasiko dugu, IAren algoritmo indartsuenaren oinarrizko kontzeptuak, "makina-ikaskuntza" deritzona, harrigarriro sinpleak direla egiaztatzeko. Horretarako, Princetongo Unibertsitateko Orley Ashenfelter irakaslearen esperimentua errepikatuko dugu, Frantziako ardo beltzaren uztaren kalitatea aurreikusteko formula matematiko bat asmatu baitzuen.

1.2. Definizioa eta erabilera-kasuak

Moduluak Adimen Artifizialaren definizio saihestezinarekin jarraitzen du, eta 'erabilera-kasuen' multzo heterogeneoarekin, hau da, hainbat esparrutan teknologia hori erabiltzearen adibideekin.

2. modulua. Makina-ikaskuntza eta ikaskuntza sakona

Modulu hau Ashenfelter irakaslearen lana hobetzen saiatuko gara, eta arazo bat aurkituko dugu: gehiegizko doikuntza. Eta makina-ikaskuntzako tiporik 'sexienarekin' jarraituko dugu: ikaskuntza sakonarekin.

2.1. Gaindoikuntza

Ashenfelter irakaslearen esperimentuaren emaitza hobetu nahian makina-ikaskuntzako "erabakimen-zuhaitza" izeneko eredu batekin, makina-ikaskuntzako ereduen entrenamenduaren arazo garrantzitsu batekin topo egiten dugu, eta horren gainean egon behar dugu: gaindoitzea.

2.2. Ikaskuntza sakona

Neurona-sareetan oinarritutako ikaskuntza sakonari esker, xake-programa batek (AlphaZero) munduko txapeldunak baino hobeto ikasi du bere kabuz jokatzen, eta makina batekin ia pertsona batekin bezala 'txateatu' dezakegu (ChatGPT)

3. modulua. Sakoneko ikaskuntzaren adibide batzuk

Esperimentuetara itzuliko gara! Modulu honetan, irudi digitalerako eta lengoaia naturala prozesatzeko ikaskuntza sakoneko ereduak 'entrenatuko' ditugu, ChatGPT ospetsuaren sekretuak argituz.

3.1. COVID19 diagnostikoa toraxeko RXtik abiatuta

Posible al da Covid-19 detektatzea toraxeko erradiografia batean? Konfinamenduan argitaratutako 'paper' bat erreplikatzen duen esperimentu honekin egiaztatuko dugu. Eta sorpresa bat hartuko dugu.

3.2. Kalitate-kontrolerako objektuak detektatzea

Irudi digitalerako ikaskuntza sakoneko beste aplikazio bat: objektuak hautematea, kalitate-kontrolari aplikatuta.

3.3. Lengoaia naturalaren prozesamendua (NLP)

Batzuek diote hizkuntzak gizaki egiten gaituela. Lengoaia naturalaren prozesamendua (NLP) makinek hitz egiten ikastea ahalbidetzen duen teknologia da.

3.4. Hizkuntza-eredu handiak (NLP)

Eranskin honetan ChatGPT gure dokumentazioarekin erabiltzeko bigarren saiakera azaltzen dugu.

4. modulua. Etika eta adimen artifiziala

Azken modulua, eta ez garrantzi txikienekoa, IArekin lotutako zenbait gai etikori buruzkoa da.

4.1. - Adimen artifiziala giza joera handitzen ari da

Makinen ikaskuntza-ereduek entrenatzeko erabiltzen diren datuen alborapena islatzen dute.

4.2. - Adimen artifiziala GAIZKI erabiltzen ari da

Edozein teknologia bezala, IA onerako eta txarrerako erabil daiteke.

Ez da beharrezkoa pertsonak programazioari buruzko aldez aurreko ezagutzak izatea.

% 100eko online ikastaroa, 24/7 eduki-plataformarako sarbidea eta zalantza-tutoretza dituena.

Ikastaroko materiala honako hauek osatzen dute:

- Nafarroako Gobernuko Unibertsitate, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko Departamentuko langileei 2022aren amaieran emandako ikastaroko saioen bideoak.
- Saio horietan erabili ziren aurkezpenak.
- Ikastaroaren kontzeptu garrantzitsuenetan eragiteko pentsatutako galdera-sortak.

Programatzen ez badakizu, aurkezpenak "testu-liburu" gisa erabiliko dituzu, bideoen laguntza eta erreferentzia gisa. Eta programatzen badakizu, ikastaroko esperimentu guztiak errepikatzeko eta ikasketa sakoneko eredu aurreratuak entrenatzeko ere balio diezazuke. Eta web nabigatzaile bat besterik ez duzu beharko!

Galdetegiak bereziki garrantzitsuak dira ikastaroa aprobetxatzeko. Galdera guztiak ez dira errazak. Erantzuna bururatzen ez bazaizu, ikastaroko materiala kontsultatzera gonbidatzen zaitugu, amore eman aurretik.